NAJNOWSZE ARTYKUŁY
Ograniczenia w pierwszeństwie na przejazdach dla rowerów.
Jak bezpiecznie przemieszczać się na rowerze
Jak bezpiecznie przemieszczać się na rowerze.
Gdzie może jeździć rowerzysta?
Czy rowerzysta może jeździć po chodniku?
Rowerzysta może jeździć po chodniku tylko w 5 określonych przypadkach!
-
Jeśli na drodze jest dozwolona prędkość wyższa niż 50km /h
-
I jeśli chodnik mam szerokość 2 metrów
-
Warunki pogodowe deszcz mgła (warunki pogodowe)
-
Lub zagrożenie bezpieczeństwa dziury nierówne podłoże
-
Jeśli jedziesz z dziećmi do 10 lat
Dostosować prędkość do pieszego idącym po chodniku
Dziecko do 10 roku życia jest pieszym! regulują to przepisy o ruchu drogowym art.2 reguluje nam kto jest pieszym a kto rowerzystą. Dzieci do 10 roku życia jadący rowerem jest pieszym i musi być pod opieką dorosłej osoby!
Uwaga bardzo ważna informacja, jeśli rowerzysta przejedzie rowerem przez przejście tylko dla pieszych jest mandat wysokości 100zł – ten manewr rowerzysty jest traktowany jako włączenie się do ruchu i w momencie wypadku zdarzenia drogowego jest traktowany jako inny kierujący pojazdem wiec jest sprawcą zdarzenia drogowego, jeśli dojdzie do zdarzenia drogowego!
Wybrane trasy rowerowe
Wybrane Trasy Rowerowe >> Chcesz dodać swoją ? przesli mi swoja trasę Kontakt http://m.me/trasyrowerowelodz
Stawy Stefańskiego – przyjazna trasa ścieszki rowerowe las i plac zabaw + staw.
Las Janinowski – Trasa do lasu janinowskiego jest doskonała dla odkrywców fajnych miejsc w parku krajonrazowym wzniesień łodzkich.
Tuszyn Młynek -to trasa dla dobrze zorganizowanych rowerzystów – droga prowadzi czesciowo przez wsie i polne drogi.
Majówka
Ciekawe miejsca na piknik
Zbiornik Sulejowski utworzony został w 1973 roku w wyniku przegrodzenia rzeki Pilicy pod Smardzewicami. Betonowo-ziemna zapora ma długość 1200 m i wysokość 16 m. Powierzchnia zbiornika wynosi 2700 ha, długość 17,1 km, maksymalna szerokość 2,1 km, średnia głębokość 3,3 m. Długość linii brzegowej wynosi 58 km, w tym 11 km na terenie gminy Wolbórz. Pojemność całkowita przy maksymalnym spiętrzeniu wynosi 95 mln m. sześć.
Położony jest na terenie czterech gmin: Mniszków, Sulejów, Tomaszów Mazowiecki i Wolbórz.
Są tutaj wspaniałe warunki do uprawiania sportów wodnych: kajakarstwa, windsurfingu, żeglarstwa i wędkarstwa.
W Bronisławowie funkcjonuje port jachtowy Łódzkiego Klubu Regatowego „Latający Holender”. Jest on organizatorem Ogólnopolskich Regat o Puchar Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Są one kontynuacją regat o Puchar Prezesa Urzędu Kultury Fizycznej i Sportu, których inauguracja miała miejsce w 1999 roku. Regaty nad Zalewem Sulejowskim na stałe wpisane są w kalendarz Polskiego Związku Żeglarskiego.
Majówka
Na Majówkę –
Trasa rowerowa wokół Zalewu Sulejowskiego
To doskonały pomysł na wypad na rowery z przyjaciółmi, jak i rodzinny PIKNIK. Wśród dróg rowerowych przeważają drogi asfaltowe i szerokie leśne trakty. W okolicach rzeki Pilicy możemy podziwiać niezwykłe rozlewiska rzeki – pięknej, dzikiej i naturalnej.
Polecam odwiedzić też Klasztor Cystersów
Zello – kanał – trasy rowerowe lodz
Zello trasy rowerowe lodz
Program Zello do rozmowy na rowerze – Walkie Talkie – woki toki do ściągnięcia za darmo Program zello do popbrania
Program jest darmowy dla wałsnego wykorzytsnia.
Po zaistalowaniu wyszukaj kanał trasy rowerowe lodz podłacz słuchawaki i rozamwaiaj 🙂
Jak zainstlować ? film na youtube
Po zainstalowaniu wyszukaj kanał trasy rowe lodz
lub wejdź na https://zello.com/trasyrowerowelodz
WYBIERZ ROWER ZAMIAST KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ
WYBIERZ ROWER ZAMIAST KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ
Koronawirus w mgnieniu oka zmienia naszą codzienność, odwoływane są kolejne wydarzenia, wydawane kolejne dyspozycje co powinniśmy zrobić, aby zatrzymać epidemię. Poniżej znajdziecie krótki tekst o tym, jak rower może pomóc nam w uchronieniu się przed zarażeniem, a dalej i rozprzestrzenianiem choroby.
-
Koronawirus lodz
Ten tekst nie będzie traktował o tym, ile osób w Polsce jest zarażonych czy jakie są prognozy odnośnie epidemii – w internecie znajdziecie wiele rzetelnych informacji na ten temat, więc uznajemy to za zbędne. Faktem jest, że koronawirus zmienia naszą codzienność – dziś rano zobaczyliśmy w sieci zdjęcia opustoszałego Mediolanu, co mocno wpływa na wyobraźnię.
Organizacje międzynarodowe i rządowe przekazały wiele cennych rad, jak powinniśmy chronić się przed zarażeniem. Podstawą jest oczywiście restrykcyjne dbanie o higienię, częste mycie rąk mydłem i ciepłą wodą (długo, minimum 30 sekund). Zachowywanie bezpiecznej odległości od innych osób. Powinniśmy ograniczyć w najbliższym czasie podróże, ale także uczestwnictwo w imprezach czy unikać dużych skupisk ludzi, przede wszystkim tych w zamkniętych pomieszczeniach. W tym miejscu warto wspomnieć, jak bezpiecznym i pomocnym środkiem transportu może okazać się rower.
WYBIERZ ROWER ZAMIAST KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ
Nie musimy mówić dlaczego – komunikacja publiczna jest miejscem potencjalnie niebezpiecznym, przestrzenie pomiędzy pasażerami są niewielkie, a wirus roznosi się drogą kropelkową. Jeśli nie możesz w pracy skorzystać z tzw. „home office”, to zdecydowanie powinieneś iść do biura pieszo lub właśnie rowerem.
ROWER PODNOSI ODPORNOŚĆ
Jest jeszcze jeden, poboczny skutek jazdy rowerem, chociaż ten odczuwany jest raczej w po dłuższym czasie – używanie dwóch kółek jako całorocznego środka transportu pozwala podnieść odporność organizmu. I to potwierdza praktycznie każdy, kto roweru używa do komunikacji na co dzień, a nie tylko od święta.
WIZYTA NA SIŁOWNI NIE JEST DOBRYM POMYSŁEM
Jeśli lubicie trening indoorowy, to prawdopodobnie Wasza siłownia / centrum fitness albo już ogłosiła przerwę od zajęć, albo zrobi to w najbliższej przyszłości – i dobrze, bo trening w zamkniętym pomieszczeniu w bliskim sąsiedztwie obcych osób nie jest w naszej, bądź co bądź kryzysowej sytuacji, dobrym pomysłem. Lepszym pomysłem będzie pójście po prostu na trening na świeżym powietrzu.
Rower elektryczny super moc
sSuper moc – system Lightest z Indiegogo
MATEUSZ ŁYSOŃ22 MARCA 2020KOMENTARZY: 4
Nie chcecie rozstawać się ze swoim rowerem, ale z utęsknieniem patrzycie na elektryczne wspomaganie? W takim razie system Lightest z Indiegogo będzie dla Was idealny!
Zwykle zestawy do „elektryzowania” naszych rowerów sprowadzają się do silnika na jednym z kół. Jednak Lightest idzie w inną stronę, sprowadzając się do dodatku w pobliże korby. Jego nazwa z kolei określa to, jaki w gruncie rzeczy jest – ponoć najlżejszy na rynku, co potwierdza jedynie 1,6 kg wagi, która jednak nie obejmuje zestawu akumulatorów.
Za Lightest odpowiada włoski startup Bikee Bike, który jest tańszą i lżejszą wersją wcześniejszego produktu firmy. Zapewnia przy tym 90 Nm momentu obrotowego i wiele poziomów mocy, nad którymi czuwa czujnik moment pedałowania.

Montaż Lightest sprowadza się do przykręcenia systemu do dolnej części ramy w taki sposób, aby przylegał do suportu. Później wystarczy poprowadzić łańcuch wokół dodatkowych i głównej zębatki, aby cieszyć się wspomaganiem. To jest dostępne w wersji 250, 500, 740 i 1000-watowej, która zapewnia wspomaganie kolejno do prędkości 25, 35, 42 i 50 km/h.
W ofercie znajdziemy również cztery zestawy akumulatorów litowo-jonowych Samsunga o pojemności od 250 do 840 watogodzin. W zależności od silnika, z którym są połączone, powinny zapewniać zasięg od 30 do 180 km. Cały system oferuje dodatkowo dziewięć poziomów wspomagania, współpracuje z wyświetlaczem LCD na kierownicy i zapewnia nawet opcjonalne hamowanie regeneracyjne.

Na Indiegogo Lightest w najtańszym wydaniu, a więc z 250 W silnikiem i 250 Wh baterią kosztuje 538 dolarów, podczas gdy 949 dolców przyjdzie nam wyłożyć na 1000 W i 840 Wh wersję.
Artykuł udostępniony ze strony whatnext czytaj więcej..
|
Niedrogie Cena początkowa to 499 euro (549 USD) za kompletny zestaw z baterią 250 Wh. To niesamowita cena za prawdziwy system napędu mid, który jest Made in Italy. |
|
Niezwykle kompaktowy Wymiary całkowite to 85 x 90 x 128 mm (3,3 x 3,5 x 5 cali); Pozwala to na czysty montaż na rowerze silnika, który mieści się w jednej ręce. |
|
Zestaw modernizacyjny lub komponent OEM Możesz zainstalować najlżejszą jednostkę napędową do e-roweru w swoim istniejącym rowerze, aby stał się elektryczny.W przeciwnym razie, jeśli jesteś właścicielem firmy rowerowej, możesz stworzyć niestandardową ramę do bezproblemowej integracji. Możemy dostarczyć płyty adaptacyjne pasujące do silnika z istniejącymi ramami OEM wykonanymi dla najpopularniejszych marek silników ebike. |
|
Trwałe Aby uzyskać taką redukcję wagi, używamy komponentów klasy premium. Osłony ze stopu aluminium z wyjątkowo dużymi żeberkami chłodzącymi dla optymalnego odprowadzania ciepła, koła zębate ze stali utwardzanej dyfuzyjnie, wysokiej jakości stal silikonowa to tylko kilka z nich. |
|
Szybkie wydanie Zdejmij silnik w zaledwie 5 minut: tylko dwie śruby blokują silnik. Użyj silnika, kiedy go poczujesz i zdejmij go, kiedy chcesz. Dzięki dwóm kompletom płyt montażowych możesz zasilić naprzemiennie dwa rowery. Jeśli użyjesz dwóch szybkich ogniw łańcucha , zrobisz to jeszcze lepiej! |
|
Niezależne zębnik napędowy Daje możliwość posiadania różnych przełożeń między siłą ludzką a mocą silnika. Ponadto wewnętrzny wolnobieg zapewnia ZEROWY Opór, gdy jest wyłączony. |
|
|
![]() |
Idealna linia łańcucha Zachowaj tę samą linię łańcucha, co w oryginalnym rowerze. Nie będziesz mieć problemu ze złym ustawieniem lub spadającym łańcuchem. |
|
Łatwa i szybka instalacja Zamienia Twój rower w rower ze wspomaganiem pedałowania w ciągu kilku minut. |
![]() |
Szeroki wybór baterii Wybierz baterię, na którą zasługujesz! Ich pojemność waha się od 250 Wh do 840 Wh, od 30 do 180 km (od 19 do 112 mil) i są wykonane z wysokiej jakości ogniw Samsung.Możesz wybierać pomiędzy różnymi konfiguracjami: bateria butelkowa, tylny bagażnik lub plecak! Szczegółowe informacje znajdują się w dedykowanej sekcji poniżej. Po wybraniu profitu możesz ulepszyć baterię w sekcji kasy. |
![]() |
Blokada antykradzieżowa (tylko wersja Superhero) Możesz zablokować swój system za pomocą smartfona, aby w przypadku kradzieży stał się bezużyteczny. Twój unikalny numer PIN sprawi, że będziesz jedyną osobą, która będzie go kontrolować. |
![]() |
KERS – hamowanie regeneracyjne (na życzenie) System będzie mógł wykorzystywać energię hamowania do ładowania akumulatora. Będzie to możliwe tylko ze stałym przełożeniem na piastach z wewnętrznymi przełożeniami. |
Dołączone komponenty
Korzyści tylko dla silnika:
- Najlżejszy silnik z wysokowydajnym kontrolerem sinusoidalnym;
- Wyświetlacz LCD;
- korby i tarcza;
- Śruby blokujące korby;
- Płyty montażowe silnika;
- Długie śruby i nakrętki;
- przekładki;
- Śruby mocujące wspornik baterii;
- Czujniki koła i magnes koła;
Kompletne zestawy obejmują powyższe oraz:
10. Bateria z oryginalnymi ogniwami premium Samsung;
11. Uchwyt baterii ze złączem;
12. Gumowate zabezpieczenie ramki na akumulator;
13. Klucze blokujące baterię
14. Ładowarka do akumulatorów (moc zależna od rozmiaru akumulatora).
Narzędzia nieuwzględnione w bonusach, ale niezbędne do przeprowadzenia instalacji:
15. Klucz imbusowy
16. Zestaw kluczy imbusowych
17. Narzędzie do demontażu suportu
18. Narzędzie do demontażu korby
Miasto chce pomóc przedsiębiorcom. Pieniądze pochodzą z przetargu na Rower Miejski
Miasto chce pomóc przedsiębiorcom. Pieniądze pochodzą z przetargu na Rower Miejski
MJ2020-03-23 | ŁÓDŹUDOSTĘPNIJ:

Na wsparcie biznesu po pandemii koronawirusa władze Łodzi zamierzają przeznaczyć 10 mln zł. Część tej kwoty ma pochodzić z nierozstrzygniętego przetargu na Rower Miejski.
Miasto zaoferuje lokalnym przedsiębiorcom odroczenie, rozłożenie na raty i umorzenie odsetek czynszów, dzierżaw i podatków od nieruchomości oraz od środków transportu.
– Propozycją pokryzysowego wsparcia łódzkiego biznesu będą poręczenia kredytowe, kredyty, pożyczki i dotacje celowe. Na ten cel postanowiliśmy alokować do Łódzkiego Funduszu Poręczeń Kredytowych kwotę 10 mln zł. Fundusz ten pozwoli na rozruszanie koniunktury i pobudzenie lokalnego rynku oraz na pokrycie pewnych strat spowodowanych przez epidemię – tłumaczy Adam Pustelnik, społecznym pełnomocnik prezydent miasta Łodzi ds. kontaktów z inwestorami.
Jak poinformowała prezydent miasta, Hanna Zdanowska, część pieniędzy z funduszu będzie pochodzić z przetargu na Rower Miejski, który w tym roku zostaje odwołany.
Rower Miejski dopiero w 2021 roku
XVIII Rajd Tour de Kalonka
Tour de Kalonka
Sobota, 21 września 2019 o 10:00 – 14:00
Jak dojechać klikni tu
Formularz zgłoszeniowy klikni tutaj
Opłaty
20 zł – dorośli
10 zł – dzieci, uczniowie, studenci oraz emeryci
Płatność uiszcza się na miejscy w dniu Rajdu
Trasy piesze:
- Trasa Nordic Walking – 7 km – Trasa do Lasu Dobieszkowskiego lub na najwyższe wzgórze wytyczona i prowadzona przez ekspertów – pracowników Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. Trasy nie ma na mapie, ale nie boimy się jej rekomendować – kto lepiej zna tereny parku i ciekawe miejsca na trasie niż opiekunowie terenów, którzy robią to zawodowo? W trakcie wycieczki można liczyć na potężną dawkę o florze i faunie okolicy, a może też i opowieści z poprzednich lat TdK.
Trasy rowerowe:
- Trasa żółta „Figlotour” – 7 km -Trasa żółta – właściwa trasa dookoła Kalonki, idealnie nadaje się dla dzieci od 5-go do 11-go roku życia bez specjalnego przygotowania rowerowego. Grupę ponownie poprowadzi ekspertka od figli na rowerze, która nie boi się pracy z dziećmi. Prośba do rodziców, którzy pojawią się na trasie o przygotowanie siebie i dzieci oraz sprzętu rowerowego do wspólnej jazdy bez zbędnych przestojów na pompowanie kół i regulowanie siodełek.
- Trasa niebieska – około 26 km –
- Trasa czarna – 30 km – Trasa czarna wiedzie m.in. przez malownicze tereny Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich (Las Dobieszkowski, Las Janinowski). Trochę podjazdów i szybkich zjazdów. Tempo bardzo żwawe, trasa dla zaawansowanych. Planowany jest tylko jeden przystanek – na pajdę chleba ze smalcem w Plichtowie. Grupę poprowadzą nasi wolontariusze “zawodowcy”, trzeba przygotować się na terenowe atrakcje, ponieważ pomysłodawcy trasy lubią (dosłownie) zmieszać koła z błotem.Przed startem wszyscy uczestnicy dostaną mapkę z miejscami, gdzie są zamontowane słupki i miejscami do dziurkowania.
